lørdag 10. januar 2009

Fy fy fy nå er det alt for lenge siden…..

jeg har vært her inne og oppdatert.Det er noe jeg må bli flinkere til.

Broderingen har lagt still og Jul og Nytt år har pasert i rykende fart. Ungene var her i Julen med familien sin og min far og bror,

vi tellet 14 stykker. Hektisk med utrolig deilig å ha di rundt seg

på en slik dag.

I romjulen har jeg drevet med strikking og ikke brodering selv

om jeg bestemte meg for å ikke gjøre noe før bunaden var

ferdig. Men fristelsen ble alt for stor når jeg var inne på

Hobbyboden. Alle er så flinke der inne strikker alskens saker.

Di lager flotte kluter også i mange utrolig flotte mønstre.

Må nok prøve meg på slike til sommeren passe store i

varmen.

Ble frista av en tunika der inne har garn så den kommer på

pinnene etter St.Moritz skigenseren 2003 som er på nå.

Mannen hadde lyst på den i grønn så da måtte jeg jo bare.

Kommer bilder under veis av denne.

I romjulen strikket jeg babysokker for å teste fingrene.

Har leddgikt og raumatisme men di er greie å jobbe med ennu

bare jeg tar det litt med ro og ikke durer ivei som en har

en tendens til å gjøre etter noen minutter.

Ble di ikke søte da sokkene:

hobby 104[3]
hobby 103[3]

Da jeg satt her ble jeg kald på ryggen, vi har et friskluftsanlegg i

huset som skifter ut luften 13 ganger i døgnet og jeg som den

frysepinnen jeg er merker jo dette. Jeg hadde noe Pt3 garn

her så jeg laget meg en vest som var passe stor men luftig nok

så jeg kunne ha den på selv om innetemperaturen ligger på

24,5 grader. Ja jeg fyrer alle ut heeeeee.

hobby 098[7]

Denne likte jeg luftig og fin.

En hals fikk jeg gjort også fra garnstudio skal ha den under

boblevesten når jeg er ute.

hobby 093[3]
hobby 094[3]
hobby 096[3]

Har ikke heklet blomsten jeg da og ikke heklekanten nede heller

liker ikke for mye dill.

Jeg har strikket en jumper også skal få tatt bilde av den også

men må klippe opp fronten og hekle rundt,dame den også.

Strikka den i beige med mønster oppe i rosa mørk beige og grått.

Før mønstret begynner har jeg strikket et enkelt hullmønster.

Skal se om jeg tar frem symaskinen i morgen og få gjort den

ferdig.

Nå skal jeg in på Hobbyboden en tur og så blir det vel en

Ravelery snikert også før sengen.

Her har varmegradene nesten tint opp all snøen, ikke det at

vi har så mye men den dekker bakken og det virker lysere ute.

Når vi først var så heldig å få litt så kunne vi hatt glede av den

noen dager også.

Ha en flott dag i morgen………………….Else Mari

0 kommentarer:

 

blogger templates | Make Money Online